Spodnja in Zgornja Hajdina predstavljata eno najpomembnejših cestno prometnih križišč v SV Sloveniji. Tu je namreč cestni križ, ki povezuje sever z jugom in vzhod z zahodom. Z realizacijo načrta Phirmske avtoceste bo v Sloveniji to najpomembnejše stičišče cestnih povezav.
Hajdina se kot Ghandin v zgodovinskih virih prvič omenja leta 1164. Leta 1202 se je Hajdina razdelila na Spodnjo ter Zgornjo Hajdino. Obe vasi sta se takrat razdelili tudi v lastninskem smislu. Spodnja Hajdina je postala last Salzburških gospodov, Zgornja Hajdina pa last deželnih knezov.
Na Spodnji Hajdini so najdeni pomembni arheološki ostanki naše preteklosti. Med odkritim ilirskim žarnim grobiščem iz rimskega obdobja z veliko nekropolo ter približno 200 grobovi in ostanki stavb, izstopata I. in II. mitrej, ki sta bila odkrita 1898/99. in 1902. leta ter sta ena izmed najpomembnejših dokazov o mitraizmu na slovenskih tleh.
Na Spodnji Hajdini se poleg uprave kooperantov Perutnine Ptuj in lesno predelovalne industrije vse bolj razvija tudi gradbeništvo. Zelo razvito je vrtnarstvo, medtem ko kmetijskih površin ni tako veliko.Na Spodnji Hajdini se poleg uprave kooperantov Perutnine Ptuj in lesno predelovalne industrije vse bolj razvija tudi gradbeništvo. Zelo razvito je vrtnarstvo, medtem ko kmetijskih površin ni tako veliko.
Na Spodnji Hajdini se poleg uprave kooperantov Perutnine Ptuj in lesno predelovalne industrije vse bolj razvija tudi gradbeništvo. Zelo razvito je vrtnarstvo, medtem ko kmetijskih površin ni tako veliko.
Nekdanjo hajdinsko vaško gmajno, kjer so naši mladeniči in mladenke v preteklosti pasli krave, so, po nekdaj pašni površini, kjer je bilo tudi veliko topolov, kasneje lovci zasadili smrekov gozd. Gmajna je bila v lasti vaščanov Spodnje Hajdine, ki so ob nastanku Golf igrišča svoje deleže odstopili v najem podjetju Golfinvest d.o.o.